Kurs redukcji stresu MBSR

MBSR (ang. Mindfulness – Based Stres Reduction) to redukcja stresu poprzez medytację uważności. Jest to program medyczny i psycho-edukacyjny opracowany pod koniec lat 70-tych przez prof. Jona Kabat – Zinna i po raz pierwszy zrealizowany z powodzeniem w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym
w Worcester (Massachusetts/USA).

Kurs jest prowadzony zgodnie ze standardami międzynarodowymi.

         

Współczesne badania naukowe na całym świecie potwierdzają, że
8 – tygodniowy program redukuje stres, wspomaga leczenie wielu chorób, poprawia koncentrację, zwiększa odporność organizmu.

         

Program w całości jest oparty na świeckich technikach medytacyjnych  dostarczając jednocześnie wielu narzędzi do obserwacji siebie i otoczenia
z ciekawością i bez oceniania.

 Dzięki kursowi doświadczysz czym jest uważność
w naszym życiu, dowiesz się co oznacza bycie tu i teraz, w jaki sposób możesz przerwać nawykowe reakcje na różne wydarzenia w życiu i zastąpić je w pełni świadomą odpowiedzią na zmieniające się okoliczności, wzmocnisz naturalne mechanizmy samo-uzdrawiania. Tysiące badań naukowych na świecie potwierdzają, że uważność zmniejsza ból, poprawia samopoczucie, pozwala lepiej radzić sobie ze stresem codziennego życia, rozwija inteligencję emocjonalną, poprawia funkcjonowanie mózgu. Mindfulness jest najbardziej wszechstronną, aktualną, potwierdzoną naukowo metodą radzenia sobie ze stresem i jego skutkami. Podnosi jakość naszego życia.

Z kursu korzystają ludzie na całym świecie, niezależnie od wykonywanego zawodu. Prowadzony jest zarówno dla klientów indywidualnych, ale także w instytucjach, takich jak szpitale, kliniki, ośrodki psychoterapii, szkoły, przedszkola, ośrodki zdrowia, placówki edukacyjne, fundacje.

 Kurs on – line rozpocznie się 12.05.21 a zakończy 30.06.21. Spotykamy się w środy w godzinach 18.30 – 21.00. W trakcie trwania kursu spotkamy się w dniu uważności, który będzie trwał około 7 godzin, konkretna datę ustalimy wspólnie.

Twoja inwestycja to jedynie 870 zł, istnieje możliwość rozłożenia na dwie raty po indywidualnym ustaleniu.

Plan spotkań obejmuje:
1. Odkrywanie uważności – czym jest, czym nie jest uważność, 7 filarów mindfulness
2. Jak postrzegasz świat i siebie? – nasz „automatyczny pilot” a uważność, własne
przekonania a stres, uważna obserwacja siebie i otoczenia.
3.Zadomawianie się we własnym ciele – świadomość ciała, uważny ruch, współczucie
dla swojego ciała.
4.Czym jest stres? – źródła pochodzenia stresu, automatyczne reakcje na stres,
świadoma odpowiedź na stres, jak uważność pomaga w radzeniu sobie ze stresem?
5. ” Myśli są tylko myślami” – zauważanie myśli, bycie z nimi, rozumienie ich
powiązania z rozwojem stresu.
6. Uważne porozumiewanie się – praca ze zmysłami, radzenie sobie
z emocjami, do czego są potrzebne? w czym wspierają? trudności
w porozumiewaniu się.
7. Zadbaj o siebie – czy mam prawo zrobić coś tylko dla siebie?
Co oznacza bycie z życzliwością, szacunkiem, wsłuchiwanie się w swoje potrzeby?
8. „Patrz wstecz i idź naprzód” – jak mogę wspierać swoją praktykę?
W jaki sposób pielęgnować uważność w swoim życiu? Inspiracje na przyszłość.

Korzyści z kursu:

  • Poprawa zdolności koncentracji i pamięci
  • Skrócenie czasu reakcji
  • Zwiększenie odporności organizmu
  • Radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • Zmniejszenie „gonitwy myśli”
  • Zwiększenie świadomości własnego ciała
  • Nabranie dystansu do rzeczywistości
  • Poprawa akceptacji siebie
  • Narzędzia do wykorzystania w życiu codziennym

Jeśli potrzebujesz fakturę – daj znać wcześniej

Kurs poprowadzi dr Magdalena Wilk

Liczne badania naukowe potwierdzają skuteczność MBSR jako metody stosowanej w pracy z osobami w różnej kondycji medycznej i psychicznej.