Warsztaty

MBSR (ang. Mindfulness – Based Stres Reduction) to redukcja stresu poprzez medytację uważności. Jest to program medyczny i psychoedukacyjny opracowany pod koniec lat 70-tych przez prof. Jona Kabat – Zinna i po raz pierwszy zrealizowany z powodzeniem w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym w Worcester (Massachusetts/USA).

Kurs prowadzony jest zgodnie ze standardami międzynarodowymi.

Współczesne badania naukowe na całym świecie potwierdzają, że
8 – tygodniowy program redukuje stres, wspomaga leczenie wielu chorób, poprawia koncentrację, zwiększa odporność
na negatywne emocje.
Wskazują, że MBSR w sposób realny zmienia jakość naszego życia.
Program opiera się w całości na świeckich technikach medytacyjnych dostarczając jednocześnie wielu narzędzi do obserwacji
siebie i otoczenia z ciekawością i bez oceniania. Dzięki kursowi będzie można doświadczyć czym jest uważność w naszym życiu, co oznacza bycie tu i teraz, w jaki sposób można przerwać nawykowe reakcje na różne wydarzenia w życiu i zastąpić je w pełni świadomą odpowiedzią na zmieniające się okoliczności.

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą

  • lepiej sobie radzić z trudnymi emocjami,
  • nauczyć się obserwować własne myśli,
  • zwiększyć koncentrację,
  • zwiększyć efektywność pracy i nauki,
  • zwiększyć umiejętność radzenia sobie ze stresem,
  • poprawić samoocenę i akceptację,
  • polepszyć relacje ze sobą i otoczeniem,
  • nauczyć się odzyskiwać wewnętrzny spokój i mieć więcej równowagi w życiu,
  • żyć pełniej i być świadomym każdej chwili,
  • zadbać o siebie poprzez doświadczanie pozytywnej zmiany,
  • nawiązać kontakt z własnym ciałem,
  • odzyskać kontakt ze swoją intuicją,
  • uwrażliwić swoje zmysły,
  • nauczyć się uważnego oddechu,
  • zadbać o poprawę swojego zdrowia.

Kurs MBSR prowadzony jest dla klientów indywidualnych jak i pracujących w przedszkolach, szkołach, ośrodkach zdrowia, szpitalach, fundacjach. Dla wszystkich, którzy pracują na co dzień z ludźmi pomagając im w dążeniu do osiągania równowagi i w powrocie do zdrowia.

  • Program kursu obejmuje:

    • 8 spotkań odbywających się we wtorki w godzinach 18.00 – 20.30
    • udział w Dniu Uważności 7 godzin w niedzielę w godzinach 10.00-17.00
    • materiały i nagrania z instrukcjami do własnej praktyki
    • dyplom ukończenia kursu
    • opiekę i wsparcie podczas trwania całego kursu

  • Kurs obejmuje:

    • 8 tygodni praktyki
    • 2 indywidualne konsultacje: wstępna i podsumowująca
    • Nagrania z instrukcjami do pracy w domu
    • Materiały szkoleniowe
    • Dyplom ukończenia kursu

Zapisy pod numerem: 668749535 oraz adresem e-mail: mkww@poczta.fm

Zapraszam do kontaktu, możesz umówić się na bezpłatne spotkanie w czasie którego opowiem więcej o programie i odpowiem na pytania.

 

Prowadząca:

Magda Wilk – nauczyciel MBSR w trakcie procesu certyfikacji, rekomendowany przez Polski Instytut Mindfulness (POLIM) we współpracy z The Institute for Mindfulness – Based Approaches (IMA). Terapeuta rozwoju osobistego, coach, pasjonatka życia w zgodzie z naturą. Na co dzień pracuję z ludźmi indywidualnie i grupowo, pomagam powracać do równowagi w życiu, łączę różne metody pracy i dobieram do indywidualnych potrzeb klientów.

„Dobre porozumienie się z innymi zaczyna się od dobrego kontaktu z samym sobą”

W każdym z nas jest pewna najbardziej intymna cząstka, która pragnie być zauważona, doceniona i pokochana. W dzieciństwie pozwalaliśmy dojść jej do głosu, potrafiliśmy jej słuchać i się z nią komunikować. Podążaliśmy za jej głosem i byliśmy szczęśliwi, nawet o tym nie wiedząc. Jednakże wraz z procesem dorastania, w wyniku nawiązywania kontaktów społecznych i przyjmowania na siebie nowych obowiązków, zaczęliśmy tę integralną część siebie zaniedbywać. Straciliśmy wrodzoną umiejętność posługiwania się tym szczególnym językiem komunikacji niewerbalnej, ponieważ przestaliśmy go używać. Jednakże nadal możemy do niego wrócić, możemy odzyskać zdolność porozumiewania się z samym sobą w sposób całkowicie dla nas bezpieczny.  Zapraszam na warsztat, na którym poznasz klucz do własnego wnętrza i nauczysz się rozpoznawać swoje najbardziej skrywane potrzeby oraz sposoby na ich zaspokojenia. Dzięki temu odzyskasz wewnętrzny spokój i zdolność do samokierowania własnym życiem, w sposób wolny od lęku i obaw.

  • Na tych zajęciach:

    • poznasz podstawowe zasady funkcjonujące w świecie emocji i podświadomych potrzeb
    • dowiesz się, co kierowało Twoimi wyborami;
    • nauczysz się dostrzegać, rozpoznawać i świadomie reagować na sygnały przekazywane przez twojego rozmówcę;
    • poznasz i zrozumiesz techniki zarządzania uczuciami
      i potrzebami;
    • dowiesz się jak do nich dotrzeć i jak je zaspokoić
    • lepiej zrozumiesz siebie i swoje relacje z innymi;

  • CENA OBEJMUJE:

    • poczęstunek podczas przerw kawowych
    • certyfikat po ukończeniu szkolenia
    • materiały szkoleniowe
    • 1 konsultację z prowadzącym po zakończeniu szkolenia w celu omówienia wdrażania metody do pracy własnej
    • 10% zniżki na konsultację własną ( terapeutyczną) ( W ŁODZI)

Czas trwania
20 godzin szkoleniowych

Prowadząca:

 

Paulina Nowak psycholog, psycholog sportu i trener rozwoju osobistego z wieloletnim doświadczeniem.

10 MINUT – TYLKO TYLE POTRZEBUJESZ ABY W PEŁNI ZREGENEROWAĆ SIĘ PODCZAS PRACY

Jak to zrobić? – ta wiedzą chcę właśnie podzielić się z Tobą podczas mojego warsztatu. Autoregeneracja jest prawdziwym cudem ludzkiego organizmu. Czasem niedocenianym – Często nieuświadamianym, ale zawsze napędzanym siłami natury. W dzisiejszym czasach kiedy mamy dostęp do ogromnej ilości wiedzy i informacji zapominamy o regeneracji. Wśród wielu umiejętności jakie zdobywamy każdego brak nam umiejętności odpoczywania, odprężania, doświadczenia harmonii i spokoju. Za to jesteśmy mistrzami w ciągłym stawianiu sobie nowych wyzwań, celów do osiągnięcia. Staliśmy się robotami do wykonywania zadań. Co więcej coraz więcej zadań jakie stoją przed nami to zadania intelektualne, a one bardzo mocno obciążają nie tylko nasz mózg ale pociągają za sobą emocje, powodują napięcia w ciele. Nasza nadaktywność wyczerpuje nas energetycznie a ciało obciąża toksynami, które są trudne do usunięcia.

  • Czym jest przerwa?
  • Jak rozpoznać moment, kiedy ją zrobić?
  • Jak odróżnić ją od zwykłego „niechce mi się”?
  • Co zrobić żeby przyniosła najwięcej odprężenia i uruchomiła naszą autoregenerację
  • W jaki sposób powrócić do równowagi pomiędzy naszym umysłem a ciałem?

Na te i inne pytania uzyskasz odpowiedzi podczas mojego warsztatu. Pokaże Ci różne techniki i metody w jaki sposób możesz zrobić taka przerwę w pracy.
TO TYLKO I AŻ 10 MINUT PRZERWY

  • Jeśli

    1. Cierpisz na bóle pleców, głowy, nadciśnienie lub masz problemy z żołądkiem i trawieniem
    2. Odczuwasz brak pewności siebie, nachodzą cię wciąż powtarzające się, powodujące zmartwienia myśli
    3. Często zapominasz nazwiska lub słowa lub też gdzie położyłeś ważne przedmioty
    4. Odczuwasz nagłe zmiany nastroju, irytacje niecierpliwość, napady złego humoru lub skłonność do płaczu
    5. Zauważasz, że „rzucasz się na jedzenie” szczególnie wieczorem lub późnym popołudniem
    6. Wykazujesz szczególny apetyt na słodycze
    7. Często w środku dnia czujesz się już całkowicie wyczerpany
    8. Popadasz w konfliktowe stosunki z innymi, pojawiają się trudności w rozumieniu partnerów, kolegów, klientów
    9. Masz trudności z zaśnięciem, a rano budzisz się zmęczony

  • CO ZYSKASZ

    • po powrocie z pracy będziesz mieć siłę do innych działań
    • poprawisz pamięć i koncentrację
    • będziesz mieć więcej cierpliwości
    • częściej będziesz się uśmiechać i odczuwać radość
    • w swoich działaniach będziesz bardziej efektywny
    • przestaniesz odkładać wykonywanie zadań na ostatnią chwilę

Czas trwania
8 godzin szkoleniowych

Podczas warsztatu przewidziane są przerwy kawowe z drobnym poczęstunkiem, obiad we własnym zakresie

Prowadząca:

 

Paulina Nowak psycholog sportu

Może warto się zastanowić czy nie lepiej byłoby, nauczyć się uzdrawiającej” przerwy i wdrożyć jej regularną praktykę w swoje działanie i ponownie umożliwić naturalną komunikację między ciałem a duszą?